Hoe u vier keer wint door uw cleanroom te laten reinigen
De concurrentie zit niet stil, technologie is voortdurend in beweging en klanten verlangen almaar meer. Geen wonder dus dat u op zoek bent naar opportuniteiten voor uw organisatie. Het doel? De productiviteit in uw bedrijf verhogen en de kosten reduceren.
Maar hoe begint u daaraan? Op welke vlakken kunt u veranderingen doorvoeren en welke hervormingen zijn echt nuttig? Eén ding staat vast: uw team moet niet harder maar vooral slimmer werken. Ons gouden advies: bekijk welke taken u kunt uitbesteden.
DURF STANDAARDPROCEDURES IN VRAAG TE STELLEN
Omdat iets altijd zo geweest is, hoeft het niet voor altijd zo te blijven. Start met een analyse van uw processen om te bepalen welke activiteiten tot uw corebusiness behoren en welke niet. Het strategische model van Geoffrey Moore kan u daarbij helpen:
STEL UZELF DEZE VRAGEN:
- Welke taken nemen mijn productieoperatoren op?
- Dragen al die taken bij tot de kernactiviteit van mijn bedrijf? Welke wel/niet?
- Welke taken dragen bij tot het werkgeluk van mijn team?
- Welke taken creëren ballast op het einde van de shift?
- Kunnen er bepaalde taken uitbesteed worden naar lager gekwalificeerd personeel?
- Hoe kan het productievolume stijgen?
EEN CONCREET VOORBEELD VOOR EEN FARMACEUTISCH BEDRIJF
De taak: De cleanroom reinigen en desinfecteren
De antwoorden op die vragen bieden een inzicht in de efficiëntie van uw organisatie, waardoor u uw opportuniteiten duidelijk kunt definiëren. De opportuniteiten in dit voorbeeld als u uw cleanroom laat reinigen door een externe partner:
|
EEN DUIK IN DE CIJFERS
Deze strategische switch creëert naast een productiviteitsstijging tegelijk een financiële besparing. Iets wat u in eerste instantie misschien niet verwacht.
EEN CONCREET VOORBEELD VOOR HETZELFDE FARMACEUTISCHE BEDRIJFEen cleanroom telt vijftien operatoren. Op het einde van hun shift reinigen en desinfecteren ze de cleanroom. Dat duurt dagelijks gemiddeld een uur. 15 operatoren x 1 uur per dag x 50 euro = 750 euro per dag De gemiste productiviteit bedraagt zo’n 13 procent. Laat u uw cleanroom reinigen en desinfecteren door een gespecialiseerde organisatie? Dan vertrouwt u op een kleiner, getraind en efficiënt team. Reken daarvoor op zo’n 7900 euro per maand. 15.000 euro – 7900 euro = 7100 euro Conclusie? U bespaart maandelijks 7100 euro. |
WIN-WIN-WIN-WINSITUATIE |
Een succesvol team werkt agile. Door wendbaar en flexibel te plannen, na te denken en uit te voeren, kan een bedrijf snel en effectief inspelen op wijzigingen. Een hoge klanttevredenheid, gelukkige medewerkers en gezonde bedrijfsresultaten staan daarbij voorop. Drie zeer concrete redenen om bepaalde taken uit te besteden!
Door uw cleanroom te laten reinigen, wint u zowel financieel als op het vlak van productiviteit. Bovendien stijgt het werkgeluk van uw medewerkers en geniet u van gemoedsrust, omdat u zeker bent dat deze gecompliceerde taak in goede handen is.
NU BENT U AAN ZET. WILT U DE PRODUCTIECAPACITEIT VAN UW ORGANISATIE VERHOGEN EN UW CLEANROOM LATEN REINIGEN DOOR EEN PROFESSIONAL?
|